Proč užívat lipozomální vitamín C

Lidské tělo si na rozdíl od zvířecího nedokáže vitamín C samo vytvořit, musíme ho proto přijímat z jídla, nebo formou doplňků stravy. Pokud denně nesníte několik kusů zeleniny a ovoce, chcete si ale udržet silnou imunitu a celkovou vitalitu, sáhněte po lipozomálním vitamínu C. Jedině v této formě ho totiž naše tělo dokáže opravdu vstřebat. Jeho účinnost je minimálně 5krát vyšší než u běžných doplňků stravy. Jak je to možné a proč byste ho měli užívat i vy?

Proč je vitamín C tak důležitý

Už před několika staletími námořníci věděli, že před kurdějemi, což je závažné onemocnění způsobené trvalým nedostatkem vitamínu C, se ochrání konzumací velkého množství citrusů. Vitamín C je pro naše tělo důležitý hned z několika důvodů:

  • Posiluje imunitu – obecně nejznámějším účinkem vitamínu C je podpora imunity. Vitamín C dokáže omezit projevy nachlazení a pomáhá tělu v boji proti infekcím.
  • Podporuje hojení – vitamín C hraje důležitou roli při tvorbě kolagenu, který je stavebním prvkem tkání, včetně kůže.
  • Je nezbytný pro vstřebávání železa – spolu s kyselinou chlorovodíkovou, která je obsažena v žaludku, umožňuje tělu lépe vstřebávat železo.
  • Má antioxidační účinky – neutralizuje volné radikály, které poškozují buňky a přispívají ke vzniku řady závažných onemocnění.
  • Vitamín C je důležitý také pro správnou funkci kardiovaskulárního a nervového systému a podílí se na celé řadě biochemických procesů.

Nedostatek vitamínu C se pak projevuje mnohými způsoby. Nejčastěji je to únava, snížená psychická odolnost, svalová slabost, bolest kloubů, krvácení dásní a časté infekce. Právě lidem, kteří trpí na infekce nebo procházejí závažným onemocněním, doporučují odborníci výrazně zvýšit příjem vitamínu C.

vitamín C v lipozomální formě

Kolik vitamínu C potřebujeme a kdy zvýšit jeho příjem

Stanovená norma pro denní příjem vitamínu C je 60 mg. Toto množství je ale velmi podhodnocené. Nejčastěji se setkáte s doporučením 80-100 mg a mnozí odborníci doporučují denní dávky až 250 mg.

V období, kdy máte oslabenou imunitu, doporučujeme tyto dávky zvýšit na 1000-2000 mg denně. Takto vysoký příjem byste si měli pohlídat zejména, pokud:

  • kouříte,
  • aktivně sportujete,
  • prožíváte stresové období,
  • cítíte se oslabení,
  • užíváte aktuálně antibiotika nebo léky s obsahem kortizonu,
  • procházíte infekčním onemocněním. 

Ovoce a zelenina jako zdroj vitamínu C mnohdy nestačí

Získat dostatek vitamínu C z běžné stravy ale není zcela jednoduché. Abyste ho měli opravdu dostatek, museli byste sníst každý den několik kusů ovoce a zeleniny, a ještě si dát pozor na výběr těch správných druhů. Zelenina by navíc měla být v syrovém stavu, při tepelné úpravě totiž ztrácí až 60 % vitamínů.

Z běžně dostupné zeleniny a ovoce jsou nejbohatší na vitamín C paprika, brokolice, růžičková kapusta, černý rybíz, jahody nebo kiwi. Nejčastěji vyzdvihovaný citrón na tom není zdaleka tak dobře, jak byste asi předpokládali. Pro zajištění dostatečného příjmu vitamínu C pouze z citrónů byste museli sníst denně téměř 200 g tohoto ovoce.

vitamín C, zdroje vitamínu C, zelenina a ovoce s vitamínem C

Efektivním řešením je lipozomální vitamín C

Zajistit tělu dostatečný příjem vitamínu C můžete formou doplňku stravy. Dejte si ale pozor na jeho výběr. Vitamín C, který přijímáme z běžným potravinových doplňků, ale i ze stravy, naše tělo vstřebá jen přibližně z 15 %. Více naše střeva zkrátka nedokáží zpracovat a přebytek jednoduše vyloučí.

Doporučujeme proto užívat lipozomální vitamín C, který vyniká 90 % vstřebatelností. Jak je to možné? Tak vysoké účinnosti dosahuje díky tomu, že samotný vitamín C je obalen vrstvou přírodních fosfolipidů (tuků), z nichž jsou utvořeny i naše buněčné membrány. V průběhu vstřebávání tato vrstva poskytuje vitamínu ochranný obal, a ten se tak může dostat skrze střevní stěnu do celého těla.

Tekutý přípravek Senza Vitamín C obsahuje v jedné 5 ml dávce celých 1000 mg lipozomálního vitamínu C (minimální doporučená denní dávka je 80-100 mg). To odpovídá ekvivalentu 25 citrónů. Účinně tak posílí vaši imunitu a poskytne vám podporu v období zvýšené psychické i fyzické námahy. Vyzkoušejte jeden z nejúčinnějších zdrojů vitamínu C a podpořte svou vitalitu.

Zjistit více o Senza Vitamín C

Lipozomální vitamin C