Trpíte častou únavou? Možná za to může nedostatek železa.

Únava, vyčerpanost a zadýchávání i u jednoduchých činností. Poznáváte se? Na vině může být nedostatek železa, který je nezbytný pro správný přenos kyslíku. Jeho nedostatkem trpí více lidí, než byste možná čekali. Zjistěte, zda je to i váš případ a naučte se s tím účinně bojovat.

3_1

Proč je železo důležité?

Železo se v lidském těle nachází v hemoglobinu - červeném barvivu. To je součástí červených krvinek, které se v těle starají o přenos kyslíku. Železo je tedy důležité pro správnou činnost srdce a svalů. Dostatečné zásobování kyslíkem je nezbytné pro správnou funkci nervové soustavy, koncentraci a paměť. Železo také působí proti únavě a vyčerpání.

Kdo je nedostatkem železa více ohrožený?

Často jsou s nedostatkem železa spojovány těhotné a kojící ženy, protože v tomto období potřebují mnohem více železa, než obvykle. Nedostatkem železa mohou trpět i mladí a dospívající, nakolik jim zásoby nemusí stačit; vegani nebo vegetariáni kvůli bezmasé stravě a ženy se silnější menstruací kvůli ztrátě většího množství krve. Kromě toho nedostatkem železa mohou trpět i lidé, kteří podstoupili nějakou operaci, při které přišli o jisté množství krve.

Obsah železa v těle negativně ovlivňuje nadměrná konzumace černého čaje, kávy nebo čokolády, protože tyto potraviny zabraňují jeho vstřebávání. Naopak, vitamin C jeho vstřebávání podporuje. Za nedostatkem železa stojí často i drastické diety, kdy nedochází k dostatečnému přísunu živin.

Jak poznat nedostatek železa?

Varovnými signály nedostatku železa jsou například celková slabost, brnění v lýtkách, nevolnost, bledost, pocit na omdlení, lámavé nehty, suché vlasy, jejich vypadávání nebo časté zadýchávání. Dlouhodobý nedostatek železa pak způsobuje až anémii (chudokrevnost). Anémie může vést ke snižování tělesné výkonnosti a častému omdlévání. Typickým poznávacím znakem člověka s anémií je bledost, únava a dušnost. Těmto lidem se hůře hojí rány a mohou trpět na opakované infekce.

Kde ve stravě železo najdeme?

Železo přijímáme zejména ze stravy a lze jej nalézt v potravinách, jako je červené maso, vnitřnosti, quinoa, brokolice, tofu, hořká čokoláda, sušené ovoce, ořechy, ale i zelený ječmen nebo spirulina.

2_2

Jak železo doplnit snadno a rychle?

Pokud si myslíte, že nepřijímáte dostatek železa, můžete sáhnout po doplňcích výživy. Enerex Essentials obsahuje čistě přírodní prášek z organicky pěstované lucerny, zeleného ječmene a modrozelené řasy spiruliny.

O správnou funkci a hladinu krvinek se postará DuoLife My Blood v tekuté formě, která zaručí lehčí vstřebávání.

Na podporu tvorby červených krvinek a zmírnění únavy a vyčerpání poslouží přírodní doplněk stravy Salus Floradix Železo+, který obsahuje extrakty z kopřivy, špenátu a mořské hnědé řasy.

Pro zlepšení vstřebávání železa ho doporučujeme užívat spolu s vitamínem C, například s Lipozomálním vitamínem C.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení