Vyvážená strava

Opakující fráze, že vše potřebné pro fungování organizmu získáte za pomoci vyvážené stravy, bezpochyby platilo dříve. Dnes už nám tato informace nepomůže a dokonce ani není platná.

Vše co naše tělo potřebuje získáte z vyvážené stravy pokud sníte denně více než 3500 kalorií a zahrnete do jídelníčku velké množství ovoce, zeleniny, kvasnic kuřecích jater a tučných ryb. Ovšem v dnešní době zpracovaných a ultrazpracovaných jídel se takové věci nejedí. Málokdo z nás také konzumuje jídlo v energetické hodnotě 3500 kalorií za den. V dnešní době nízkoenergetického životního stylu by to rychle vedlo k nadváze a obezitě. V populaci převážně sedících lidí s malým výdejem energie se za normu považuje 2000 - 2500 kalorií denně. Proto nemůžeme získat vše potřebné pro dlouhodobé zdraví ani z vyvážené stravy.

Vyvážená strava

Vyvážená strava možná zabrání náhlému vyčerpání důležitých látek, ale nepřinese nám dostatek mikroživin a rostlinných prvků, které potřebujeme. Nedokáže nás tedy ochránit před chronickým zánětem a degenerativní nemocí.

Doplňky výživy se tak stávají nepostradatelnými. Aby účinkovaly, musí obsahovat více než jen seznam vitamínů a minerálů. Musí nám poskytnout harmonické spektrum mikroživin a rostlinných látek. Důležité je také zařadit rybí tuk a vlákninu, jejichž účinné dávky se nevejdou do tablety či kapsle.